16 juli 2011

Väska till lillasyster


Lillasyster är nog den som är mest krävande när hon ber om något virkat, de flesta vill att jag ska virka något som jag redan gjort till någon annan och då går det ju snabbt och lätt. Men syrran kommer alltid med sina egna idéer på vad hon vill ha och då får jag använda fettklumpen i huvudet lite, mycket jobbigare men så mycket roligare också!

Denna gång ville hon ha en virkad väska som hon som passade bra till små utflykter som man ju gör nu på sommaren, stranden, loppis, marknad osv. Så jag letade upp ett mönster på en stor mormorsruta med en söt blomma i mitten och utgick efter den. Resterande är eget mönster. Inuti sydde syrran en innerväska i tunt linnetyg med en en liten ficka för mobil och nycklar.



Vi är båda mycket nöjda med resultatet och att våra idéer gick så bra ihop :) Visst är hon vacker min lillasyster? Väskan är ju förstås fin den med :D


post signature

5 kommentarer:

  1. Alltid lika påhittig. Så roligt att besöka bloggen och se vad du håller på med. Önskar själv att man var lika duktig.

    SvaraRadera
  2. Båda två är lika söta. Hon måste vara nöjd med den väskan.

    SvaraRadera
  3. Ja jag är jättenöjd. Använder den hela tiden :D

    SvaraRadera
  4. Den är jättefin skulle vilja köpa mönstret.

    SvaraRadera